Dan före dan före dopparedan.

Hej mitt vinterland (tänkte jag nästan säga, men så kom jag på att det inte stämde)!
Just ni går Grinchen på tv. Kollade en stund, men fick sån hosta när jag låg ner i
soffan, så nu ska jag sitta här lite istället. Idag var jag först på avslutning i skolan.
Åh Gud, snacka om att det gick trögt för mig att gå upp imorse. Ojoj. Men upp kom
jag iallafall, och avslutningen var dunderbra. Världens bästa Anna sjöng jättebra
solo, Soran gjorde klockrent stand up, duktiga kören sjöng lite med mycket mera.
Sedan var det lov, och jag stannade kvar i skolan (och kollade på tvåornas och
treornas avslutning också). Haha. Sedan begav jag och Anna oss hem till mig.
Här myste vi mest. Jag berättade en rätt bra historia för Anna. Haha, det är så
roligt när jag hittar på historier. Jag gjorde det alltid när jag var liten, och jag har
faktiskt mycket av den bra fantasin kvar!

När Anna hade gått så skjutsade pappa ner mig på stan. Där letade jag länge efter
en bra julklapp till mamma, och tillslut hittade jag en liten box med lite olika krämer
från Esteé Lauder som jag tror blir bra. Fattar inte att det skulle vara så svårt att
köpa julklapp till mammsen! Hittade även en dvd-film som det bara är en brasa på
och så spelas det upp jullåtar. Den kommer bli perfa till nya tv:n. Så den får hon
också. Eller kanske hela familjen iof... Aja. Nu är det fixat iallafall.

Pappa och mamma kom och hämtade mig, och vi åkte hem och fikade. Sedan julstädade
jag och mamma mitt rum. Tur att hon hjälpte mig, annars hade jag aldrig orkat! Men
nu är iallafall mitt rum finare än någonsin. Åh, mysmysmys. Jag la ut en ljusslinga med
stjärnor på min bänk, och ställde en stor röd amaryllis där också. Fint!

Nu funderar jag på att fixa lite julgodis... Yes yes.
Hare så bra, nu när det verkligen lider mot jul!
/Lovisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback