Senaste tiden.

Hejsan!
Igår tog jag och mammsen tåget till Stockholm. Vi strövade mest runt på Söder och myste.
Det var mysigt. Vi käkade, som mamma uttryckte det "den godaste mackan jag någonsin
ätit!" till lunch på ett mysigt litet ställe. Det är verkligen en grej jag saknar med Uppsala. Att
man inte kan gå runt lite på stan och så plötsligt känner man att man blir lite hungrig & då
kan man bara gå typ 25 meter och så hittar man mysigaste lilla fiket. Nej, i Uppsala måste
man trängas på Linné eller Storken, eller nått annat uttjatat ställe... Aja, vi gick som sagt var
mest bara runt i massa trevliga affärer. Blev inte direkt något inköp. Eller jo, två stenar till
mitt halsband. Och en tröja på Zara. Bara vanlig, mörkblå, v-ringad på rean. Idag har jag
gått en långprommenad med pappa. Sedan kom jag hem och fräschade till mig lite och så
åkte jag och mamma ner på stan och gick på bio. Vi såg
Marie Antoinette. Den var väldigt bra.
Eller den hade inte direkt någon huvudsaklig handling, men miljön, musiken, kläderna och
skådisarna gjorde den så bra, så det gjorde inte så mycket att handlingen var lite luddig.
Ikväll ska jag nog inte göra nått särskilt. Bara (som de övriga kvällarna den här veckan) se
på någon riktigt bra film!

Pussåhej!
/
Lovisa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback