desperate escape.

image160

Hej mina vänner!
Sitter här med spanskaboken vid min sida. Ska snart sätta igång och plugga verb, tänkte bara uppdatera lite här först. Skolan idag började med kemi. Vi labbade och tog reda på lite olika saker angående jämvikt, som vi håller på med nu. Sedan var det låååång matte. Då satt jag mest och flummade med Anna i min klass, haha. Efter det intog vi lunch och sedan när man trodde att dagen var slut och man får gå hem så fick man reda på att vi skulle se på film resten av eftermiddagen.
Köpmannen i Venedig was the film. En dramatisering av Shakespears pjäs, vi håller på med Shakespeare nu på engelska. Filmen hade nog varit bra om jag hade suttit hemma i soffan, men nu i ett klassrum med ca 70 andra personer så var det svårt att hålla koncentrationen uppe...

När jag kom hem från skolan kom Anna över till mig och vi fotade lite. Insperationen var detta tidningsomslag. Tror att det blev riktigt bra!

Nu: Spanska verb. Jippie!
Massa kramar. /Lovisa

Ps.
Jamenjuste. Ikväll börjar dom desperata hemmafruarna igen. TJOHO!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback