REACH.

image149
Nästan Reginateatern. Nästan. (Bild: pullman-museum.org)

Godkväll kära ni!
Dagen har varit finfin. I skolan hade vi bl.a. idrott på Studenternas. Friidrott dårå. Det var kul. Jag är absolut sämst på det, men det var ändå trevligt. Sedan var det lunch (ugnspannkaka och spenatsoppa) och efter det hade jag en svenskalektion och sen en religionslektion. Next class var skolkör. Vi är många i kören nu, det är roligt. Ganska många killar också. Mh, då blir det basigt och mysigt. Vi sjöng Sånt är livet, Till dig (tror jag att den hette) och Isn't she lovely.

Efter kören åkte jag och Anna hem till mig. Vi surplade kaffe och pluggade. Sedan drog Anna och jag åkte ner på stan. Där mötte jag upp Emelie och några på ett café och käkade mumsig middag. Efter middagen gick vi och handlade godis (måste bara flika in en grej, det är ju nollning nu, så det var massor av studenter på stan. Ett gäng försökte byta ett Kinderägg mot min mobil. Eeeh, skulle inte tro det, sa jag och gick.). Med godiset begav vi oss till Reginateatern vi skulle gå på en pjäs som heter Reach, som en del av engelskan i skolan. När vi kom dit visade det sig att det inte fanns några platser kvar! Suck. Men vi väntade tills alla hade gått in och då fanns det faktiskt precis fyra lediga platser över. Perfecto.

Teatern var toppen tyckte jag. Det var bara två skådespelare var av den ena, en man, kom från Sydafrika, så han hade en sån där skön dialekt. Den andra var en kvinna och talade svenskig engelska. Orkar inte gå in på mer vad den handlade om, men bra var den iallafall. Gå och se den om du bor i Uppsala.

Hjälp vad långt det blev. Nu slutar jag innan ni får kramp i ögonen!
Godnatt! /Lovisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback