child is living easy

Hej på er!
Vilken sommar vi har va? Jag lever sommarlivet här ute på landet. På dagarna leker jag (jordens största sucker för småkids) med mina kusiner eller ligger en stund (tills jag svettas ihjäl vilket är efter ca 5 minuter haha) i en solstol, på kvällarna åker vi ut med middag till ett skär och äter, sen åker vi hem på det spegelblanka vattnet i solnedgången. Underbart måste vara rädd ord!

Idag har vi varit en sväng till Arholma (en jättesöt ö med massvis med flakmoppar, gamla båthus och pyttesmå pittoreska röda stugor med vita knutar) och fikat + gått på en konstutställning i
båken som finns där.

Imorgon åker jag till sydligare bräddgrader, nämligen Skåne, närmare bestämt till Vejbystrand. Ska bli så mysigt att vara i Skåne, jag älskar Skåne. Åh.

Nu blir det snart middag, gott gott.

Lev livet hörrni! Ciao! /Lovisa

Kommentarer
Postat av: puss

HAHA ofta du använder "båken" haha roligt. jag har läst världens bästa bok, du ska läsa den när du kommer hem. kan du komma hem eller? jag har tråkigt. det är varmt. jag är varm :(

2008-07-28 @ 11:57:49
Postat av: Lovisa

hahaha duuu båken är det enda rätta ordet. båken båken! åh vad heter boken? är inte så jättesugen på uppsala just nu alltå. det verkar... varmt. vi får ta en tripp till the seaside istället! snart.

2008-07-28 @ 12:57:24
Postat av: fölis

det är skön i uppsala nu. man kan ha svart på sig! 23 grader istället för 30! dricka islatte under parasollet i trädgården å läsa bok... jeje, boken heter "fjärilen i min hjärna" av den svenska litteraturprofilen anders paulrud som dog förra året av cancer. du vet? han skrev för tidningar också och slog igenom med eh vad heter den... ett ögonblicks verk! riktigt bra. typ bästa boken jag läst på länge faktiskt. HAHA försökte läsa snabba cash, jag läste en sida sen dog jag. nu ska jag fota lite tror jag. jag saknar dig. pusspusspusspusspuss

2008-07-30 @ 15:38:29
Postat av: Stina

Hej sötis, hoppas du mår bra i sommarsverige!

Jag längtar ialla fall hem redan!

Pusse


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback