it's been four years since i saw the ocean

Hej!
Såhär har min dag sett ut:
Först läste jag ut boken I taket lyser stjärnorna (av Johanna Thydell), augustprisvinnare 2003. Det är egentligen en barn/ungdomsbok men den var bra ändå. Fast lite för sorglig för stackars mig, grät de sista 50 sidorna. Jobbigt. Appropå böcker så läste jag en väldigt bra bok i Paris. The curious incident of the dog in the night-time heter den och handlar om en pojke som har Aspergers syndrom. Den innehöll många skratt, matteproblem, sorgligheter, onödigt fakta, tabeller och annat. Väldigt läsvärd!

Annars så har jag lyssnat på Amanda Jenssens album Killing my darlings som pappa kom hem med idag. Amanda är nämligen pappas idol. På tal om henne så spelades låten här under (tror det var den) när vi var på Lafayette i Paris. Roligt.

Annan svensk musik vi hörde i Paris var Lykke Li. Den här låten tycker jag om:


Nu ska jag nog mysa ner mig i tv-soffan.
Över å ut. /Lovisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback