en midsommarnatt

Godkväll på er.
Sitter här i min säng på Gräddö, borde sova så att jag är pigg imorgon för då ska jag träffa tjocka släkten, men jag tänkte bara skriva några rader här först.

I tisdags kväll kom jag hem från Öland. Där hade jag och pappa det hur mysigt som helst. Jag fick följa med ut i skogarna och kolla på deras arbete med fåglar. Som ett litet smakprov, för nästa sommar hoppas jag verkligen att jag kan få jobb där som fältassistent. Vore jätteroligt. Jävligt slitsamt i och för sig då man måste upp kl 5 varje morgon och själva arbetet är också rätt fysiskt krävande... Men roligt ändå.

I onsdags lunchade jag med Em och Hebs och kramade dom hårt för nu lär vi inte ses mer på hela sommaren, alla ska ju ut på vift åt olika håll. I torsdags var jag först med Anna och sedan på kvällen åkte jag ut hit med familjen. Idag har vi firat midsommar. Vi gjorde inget särskilt egentligen, käkade mest en stor god midsommarlunch. Sen tog jag ut hela min säng på balkongen och låg och läste där i några timmar. Läser en bok som heter Rosario är död (av Majgull Axelsson), oh boy säger jag bara. Den är jättejättehemsk. Och sann. Fast det vill jag inte tro.

söndag åker vi till Paris och jag börjar bli ganska stressad då jag verkligen inte har fixat (= tänkt igenom packningen, packat, kollat vad som behöver tvättas, växlat pengar osv osv) nånting, och kommer inte kunna göra det försän samma dag eftersom jag inte kommer in till Uppsala försän då. Jaja, det ordnar sig nog.

Nu ska jag somna till en bas som dunkar. Grannarna har visst fest. Nattinatti! /Lovisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback