bye bye this year.

Hallå!
Vilken dålig bloggare jag är. Men det är sånt som händer... Eller ja, inte händer då. Hehe... Men Maya som är en av mina viktigaste läsare är ju ändå hemma i Sverige nu över lovet så hon kan få reda på allt IRL istället för genom bloggen! Och sen är jag bara så seg på att orka skriva ner nått...

Min jul har varit väldigt fin och mysig. Julafton avnjöts med familjen och massa fina klappar. Mina bästa är nog fårskinnstofflorna och en röd kashmir-kofta som jag inte har några planer på att någonsin ta av mig. Sen blev jag väldigt glad för en skiva som jag fick av bästaste Anna och en annan skiva som jag fick av bästaste Elin. Jag älskar ny musik! Ja, annars mest mös vi, åt julmat, julmat, julmat och julgodis, julgodis, julgodis, julgodis. Jag blir aldrig mätt!

Sedan har jag såklart tagit mig an mellandagsrean och shoppat upp lite julklappspengar. Blev till exempel ett par skor som jag älskar med hela mitt hjärta. Mums.

Imorgon är det nyårsafton! Ojojoj. Vad ska man säga? Var tog året vägen egentligen? Nä, men det här året har gott snabbt men det känns ändå som jag har hunnit gjort en hel del saker. Många roliga. Ett par tråkiga också. Dom roligaste var de olika resorna jag har gjort.

Grekland i början av året. April. Jag kollade igenom alla bilder nu strax innan jul (skulle göra ett album till mormor och morfar). Hjälp vad jag såg ut. Nyopererad och vägde ungefär 12 kg. Likblek och mörka ringar under ögonen. Men resan var iallafall väldigt fin och efteråt mådde jag mycket bättre! Paris i början av sommarlovet med mamma. En av mina bästa resor. Den staden alltså. Omöjlig att inte älska. Jag och mamma besökte hur många fina platser som helst och hade det underbart. Sen ska vi inte glömma en dag mitt i sommaren när jag och Anna tog en sväng över till Köpenhamn. Danskar är roliga och jag och Anna satte oss på ett litet ställe och drack stora Leffes. Vi blev jätteglada, haha. Sista resan, och kanske den bästa, var såklart till London under höstlovet. Fick äntligen träffa Maya igen. Och uppleva en hel massa äventyr. Och bo på ett vandrarhem, det var en kul upplevelse haha! (Fast vänta, nu kom jag ju ihåg att vi bodde på ett vandrarhem när vi åkte till Oslo med klassen i 6an också... Jaja.) Iallafall våra nattliga äventyr kommer jag aldrig glömma. Mums säger jag bara.

Dom tråkiga händelserna står väl mest skolan för. Mest i början av året då jag fortfarande inte kände en kotte i min klass. Nu har jag världens bästa gäng som gör det jättekul att gå till skolan. Sen var operationen jättejobbig, men det var såklart hur skönt som helst att få den gjord.

Hjälp, detta börjar likna en årsresumé, det var inte meningen! Well, well, nu har jag iallafall skrivit lite här, det är bra. Nu måste jag sova så jag orkar med hela morgondagen. Mycket ska fixas. Middag ska handlas och tillagas, jag ska kanske ta en sväng ner på stan och hitta nått snyggt att ha på mig på kvällen, jag själv ska piffas till lite (detta är förmodligen det största projektet... Haha. Gud, mitt hår. Min hy. Jäkla julgodis!) och sen finns det säkert 100 andra saker att göra!
Godnatt bloggis. Vi ses nästa år!
/Lovisa

Kommentarer
Postat av: föl

haha alltså vi blev verkligen jätteglada i köpenhamn! hahaha roligt. året var bra :D puss

2008-01-02 @ 17:26:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback