Paris, det är städernas stad.

Hello there!
Vill berätta om Paris, men jag vet inte var jag ska börja. Och om jag börjar så är jag inte säker på att jag kommer att kunna sluta! Haha. Men jag kan försöka göra en liten reumé.
Jag och Mamma bodde på ett supermysigt hotell på gatan Rue Jacob i centrala Paris.
Varje dag var ett liten äventyr. Här går mamma genom tullerierna.
Minst fyra kaffe intogs varje dag. På detta café hände även något jättecoolt: plötsligt hoppar Scott Schuman, som driver den kända streetstyle bloggen The Sartorialist fram och fotar mannen bredvid oss!
Självfallet shoppades det mycket. Bl.a. hittade jag en väska från Marc Jacobs, en kjol, en klänning, en kofta och lite annat.
Många
fantastiska
muséer
besöktes.
Staden var helt enkelt underbar. Och romantisk, det var ingen myt!
Vädret var perfekt stadsväder. Mulet men ändå varmt. Fast inte för varmt.

image119
Till Paris ska jag tillbaka, det är ett som är säkert.
Nu har ni sett liiite liiite (tog väldigt, väldigt många bilder) av min Parisresa.

Borde sova nu. Imorgon har jag massa som ska göras. Först packa allt till Skåne, fixa
i ordning mitt rum här på Gräddö, sen åka in till Uppsala och packa resten där, träffa Anna
en snabbis, sedan till Arlanda och catcha mitt flyg. Ujuj. Måste upp med tuppen!
Night, night.
/Lovisa
Ps. Herre Gud vilken dålig kvalié det blir på bilderna i den där dåliga pop-upp funktionen!

Kommentarer
Postat av: sorbonne

Hej - jag åker till Paris i slutet av augusti. Finns charity-kollektionen i den parisiska marc jacobs butiken? Är sugen på canvasväskorna, t-shirtarna och det andra härliga :)

Postat av: Linnea

Härliga bilder. Paris verkar helt underbart. Nu vill jag åka dit ännu mer.

2007-07-22 @ 15:56:50
URL: http://linneasliv.webblogg.se
Postat av: Lovisa

sorbonne: Ja, den fanns iallafall när jag var där, jag köpe en canvasväska. :) Vet dock inte om den finns kvar i slutet av augusti... Du får hålla tummarna!
Linnea: Åh, tack! Paris ÄR underbart, jag råder dig verkligen till att åka dit.

2007-07-23 @ 18:49:27
URL: http://lovisaochlitetill.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback