om röda mattor och graffiti


Halo!
Tänkte berätta lite om min tysklandsvistelse! Det började ganska roligt när vi kommer fram till hotellet och det visar sig vara värsta luxiösa 5-stjärniga hotellet. Det var nämligen pappa som hade bokat det och han hade bara tagit det hotellet som låg närmast den konferensbyggnad som han egentligen skulle ha varit i. Lite förvånade blev vi iallafall när en liten butler springer fram och öppnar dörren till vår taxi och vi kliver ut på en röd matta när vi kom dit från flygplatsen.

Det kändes som att det var mycket kontraster i Berlin, tillexempel gick vi runt i gamla östberlin bland nedsprayade, ganska fallfärdiga hus när man några hållplatser bort med U-bahnen stod bland glänsande superdesignade byggnader som såg ut att vara gjorda av speglar.

Olika grejer vi gjorde var annars att åka båt på floden Spree, väldigt mysigt samtidigt som man fick se mycket av staden, vi åkte också upp i Fernsehturm, vilket är ett jättehögt tv-torn där det var en fantastisk utsikt. Vi kollade på muren vid East Side Gallery, väldigt häftigt. Vi shoppade på europas näst största varuhus KaDeWe och på lite andra affärer, jag hittade en väska, kofta, chinos, kashmirtröja och en jacka. En dag går vi plötsligt förbi Berlin Fashionweek s/s 2009! Så där stog vi och hängde ett tag och kollade på fancy folk, det var kul. Ja, sen åt vi massa god mat, gick runt och kollade, var på museum och sådär. Mysig och rolig resa helt enkelt och Berlin är lätt en stad jag ska återvända till men då med mina vänner och utforska stadens nattliga liv!

Nu ska jag boka flygbiljett till skåne och försöka planera lite inför dom kommande dagarna. Maya kommer ju hem på torsdag och jag vill väldigt väldigt gärna träffa henne då! Så maysen om du läser det här, vilken tid på torsdag kommer du hem?

Tjao! /Lovisa

Kommentarer
Postat av: maysan

maysan kommer hem 14.30, alltsa en timme senare minst e ja hemma pa saves

2008-07-23 @ 16:17:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback